Web, shop, apps

SKREDDERSYDD BUTIKK

Å etablere en webbutikk har mange fordeler, fra fleksibilitet og lavere oppstartskostnader til global rekkevidde og bærekraftige alternativer. Med de rette strategiene kan du nå ut til et bredt publikum og samtidig bygge en lønnsom bedrift.

MODERNE SALGSLØSNING

JPGs nettbutikk er laget spesielt for bedrifter med behov for en ehandelsplattform som skalerer seg i forhold til at bedriften vokser i omsetning. Den er best egnet for bedrifter som omsetter for 30 millioner og oppover. Handelsløsningen er desidert den raskeste løsningen i markedet og kan skreddersys til alle bedrifters særegne bohov og ønsker.  Vår ehandelsplattform støtter alle forretningsmodeller og bruksområder, uavhengig om det er B2C eller B2B, noe som gjør den til det foretrukne valget for ehandelsløsninger i enhver skala.

HVORDAN KAN VI HJELPE?

EHANDELSLØSNING SOM TILPASSES DEG

SKREDDERSYDD BUTIKK

JPG har utviklet et superraskt butikk system som er best egnet for virksomheter med behov for spesiallagde løsninger tilpasset deres  virksomhet. Det kan være spesielle fraktalternativer, egne bestillingsrutiner, butikk som skal være nært integrert til andre eksisterende systemer eller som datakilde til applikasjoner for iPhone og Android. Systemet kan tilpasses til alle former for butikk uavhengig om det er B2B eller B2C. Butikksystemet lager optimalisert koding og scorer ekstremt bra på analytics målinger. 

BRUKERE / INNLOGGING

Mange private brukere skiller ikke mellom mobiltelefon eller emailadresse fra jobben i jobbe eller private sammenhenger. Vi har derfor utviklet en innloggingen som tar hensyn til dette slik at brukeren skal kunne både operere som privatperson eller som representant for ett eller flere selskaper/avdelinger. Ved innlogging så velger  brukeren hvem han representerer slik at ordre blir sendt til riktig lokasjon og faktura sendt til riktig mottaker. 

ULIKE KUNDEGRUPPER

I ehandelsløsningen kan du gruppere kundene dine i ulike segmenter. Basert på hvem som logger inn så får kunden tilgang til produkter og ulike priser. Det kan være seg at en kjede f eks har gjort en generell avtale om 20% rabatt som gjelder for alle butikker som er knyttet til kjeden. Andre utfordringser kan være at en kunde ikke ønsker at sine ansatte skal ha tilganger til å bestille alle varer i butikken. Systemet kan da begrense antall varer som vises når brukeren har logget inn.  

INTEGRASJONER

Ved bruk av integrasjoner så kan vi sørge for kommunikasjon og overføring av data mellom systemer  Tiden det tar å bygge applikasjoner reduseres betydelig og vi kan raskere skalere og implementere nye tjenester ved gjenbruk av data og funksjonalitet i både interne og tredjepartstjenester. Eksempler på tjenster vi kan integrere er betalingstjenester, ordre- og fakturering, varelager og logistikk eler andre sanntidsdata.

VARELAGER

Effektiv lagerstyring er kjernen i butikk med varesalg. Uten et klart overblikk over lagerbeholdningen, kaster du bort tid og ressurser på å finne riktig vare til riktig ordre eller brenner inne med varer som ikke bli solgt i tide. Lagerstyring omfatter funksjoner som ordrestyring, varemottak, opptellinger og registrerer av varebevegelse. I våre butikkløsninger så inkluderer vi lagerstyring. Eller vi kan integrere butikkløsningen med deres regnskapssystem eller eksterne lagerstyringssystem. 

KUNDEBEHANDLING

Kundebehandling er kanskje noe av det viktigste  prosessen for din virksomhet. Det handler om å ivareta kundenes behov, skape positive opplevelser og bygge lojalitet for å sikre vekst og mersalg. Det involverer god kommunikasjon, effektiv problemløsning og en individuell tilnærming til hver kunde, noe som krever empati og en løsningsorientert holdning fra alle involverte. God kundebehandling gir gode kundeopplevelser som igjen styrker virksomhetens image og omdømme. JPG har de verktøyene som skal til for å bygge et velfungerende lojalitetsprogram

LOGISTIKK

Logistikk handler om lagerhold, plukking, pakking, frakt og retur, som kan håndteres internt eller ved hjelp av en tredjepartslogistikkpartner. Det kan lønne seg å automatisere prosesser, tilby effektive leveringsalternativer som hjemlevering og pakkeutleveringssteder, og ha en god returhåndtering for å skape en positiv kundeopplevelse. I butikksystemene ligger det enklere modeller for logistikk, men de kan også skaleres til å møte et mer omfattende behov. Logistikk systemene kan utvides med mer omfattende modeller, vi kan integrere det med eksterne systemer eller vi kan utvikle spesiallagde løsninger ved helt spesifikke og særegne behov. 

SØKERMOTOROPTIMALISERT​

Å bygge et fungerende konsept for en merkevare eller en tjeneste krever interaksjon mellom ulike plattformer. Hele poenget er å tilpasse en ide som skiller deg fra konkurrentene. Å lykkes med en god markedsføringsstrategi blir mer og mer kompleks. Du skal lykkes med å kommunisere både på tradisjonelle og digitale medier og du skal ha verktøy for å kunne gjennomføre prosessen. Vi har god erfaring med både digitale og tradisjonelle medier, vi har de nødvendige verktøyene og vi kan bistå deg gjennom hele prosessen.

MOBILTILPASSET BUTIKK

Mobiltilpassede nettbutikker kan lages på to måter. De feste CMS hyllevarer bruker såkalt responsiv design. Det vil si at designen på nettsiden prøver å tilpasse seg den skjermen som brukes for å lese nettbutikken. Litt avhengig av hva du formidler så fungerer responsiv design greit i de fleste tilfeller. Det optimale er å levere  egne mobilsider separat. Du kan bruke felles database men frontenden må  leveres adskilt. Det er litt mer arbeid med en slik løsning, men gir en helt annen brukeropplevelse for kunden. Med tanke på at det fleste nettbutikker har 60-70% mobillesere, så er det viktig å ta den ekstra kostnaden. Alle JPGs løsninger leveres enten med responsiv design eller med egne mobilsider.  

FERIEAVVIKLING

Systemet har en innebygd funksjon for å sette opp feieavvikling . Ferieavvikling fungerer på den måten av systemet tar i mot bestillingen og bokfører ordren men varsler om at virksomhet har ferieavvikling, slik at første tilgjengelig utsendelse av varen skjer på første dato etter ferieavviklingen. Har bedriften ferieavvikling fra 20.12 til 02.01 så vil systemet foreslå at varen kan sendes 02.01 siden virksomhet har ferie til og med 01.01. 

KAMPANJER

Et viktig poeng er hvordan du skal  få kunden til å både besøke siden din men men også ta steget til handling eller kjøp. I tillegg til nettløsninger så kan vi levere løsninger som SEO-strategier, sosiale medier,  nyhetsbrev, SMS, digital signage eller applikasjoner. Kampanjeverktøyene skal sørge for en  at du får kunden inn på nettsiden slik at du kan skape mersalg. For at skal lykkes bedre med kampanajeverktøyene kan du lage tidsbegrensede landingssider for de ulike kampanjene som du etablerer gjennom året. Trenger du et CRM system for å holde rede på oppfølging av kundene, så leverer vi det. Bare spør – vi har løsninger for det meste. 

MAILRELAY

Når du skal sende store mengder mail om det er registrering av kunder på web, endring av passord, utsendelse av nyhetsbrev, ordre, invitasjoner, påminnelser, osv, så kan du ikke bruke virksomhetens epostsystem. JPG har utviklet et eget mailsystem (Sendemail) som takler utsendelse av 100.000-vis av mail per dag. Sendemail er spesialtilpasset for å nå ut med store mengder mail og optimalisert og validert med SPF, DKIM, og DMARC. Systemet scorer høyt på effektivitet og har en leveringsrate på 98%. Vi overvåker og optimaliserer kontinuerlig spamscoren, blocklist og sørger for å ha et upåklagelig utsendelse rykte.  

BETALINGSSYSTEMER

En god betalingsløsning for nettbutikken kan være forskjellen mellom å lykkes eller å ikke lykkes på nett. Er det lett for kunden å betale i nettbutikken, er det også større sannsynlighet for å selge mer. JPG kan har erfaring med alle typer betalinger og kan bistå med å velge den rette løsningen. For noen B2B løsninger så skal det kanskje sendes ut en ordre fra webbutikken og en faktura i ettertid. Vi kan implementere slike løsninger, samt en integrasjon for og overføre ordre fra nettbutikken til regnskapssystemet. 

FRA INNHOLD TIL HANDLING

Besøkende skal forstå hva bedriften tilbyr innen få sekunder. Unngå vage formuleringer og forklar konkret hvordan du løser kundenes problemer. Tydelig handlingsoppfordring. Gjør det krystallklart hva kunder skal gjøre neste. Skal de ringe, fylle ut et skjema, eller bestille? Bruk klare knapper og instruksjoner. Vi setter opp nødvendig skjema eller knappene som skal til for å få kundene til å handle

HVA KAN JPG GJØRE?

Å bygge en butikk involverer flere samarbeidspartnere. Du skal ha bilder, tekst og en fornuftig beskrivelse av det du selger eller formidler. En butikk er en dynamisk prosess hvor du begynner med det grunnleggende og bygger på etterhvert som du ser muligheter. Men i alle så er vi deg med hele veien og kan bistå deg løpende med det du skulle trenge til enhver tid. Vi vil uansett sørge for at domenet peker til riktig sted, at webhotellet har 100% oppetid og at sikkerheten er på plass med SSL sertifikat og kryptert kommunikasjon.  Og ønsker du at vi skal bistå med bilder, tekst, strategi, skalere webben til høyere vekst eller implementere nye løsninger, så tar vi det løpende etter hvert som behovene melder seg.