Web, shop, apps

WEBBUTIKK

Å etablere en webbutikk har mange fordeler, fra fleksibilitet og lavere oppstartskostnader til global rekkevidde og bærekraftige alternativer. Med de rette strategiene kan du nå ut til et bredt publikum og samtidig bygge en lønnsom bedrift.

PLANLEGG NETTBUTIKK

En webbutikk er et arbeid som involver flere parter, – interne som eksterne. Det er derfor viktig at du sette opp en grundig kravspesifikasjon som dekker alle eventualiteter for de utfordringer en webbutikk kan møte på. En webbutikk har ofte andre eller flere behov enn det en webside har og det er derfor viktig at alle tilleggsbehov er avdekket og planlagt før butikken lanseres.  Det er også viktig at den visuell identiteten også går igjen i webbutikken slik at det en rød tråd igjennom all kommunikasjon som blir formidlet. 

HVORDAN KAN VI HJELPE?

VALG AV PLATTFORM KAN VÆRE AVGJØRENDE

PLATTFORM

Det fins ulike løsninger for utforming g av nettbutikk. Noen ganger må løsningen skreddersys og andre ganger kan man bruke en hyllevare for å løse behovet. Det er også viktig å velge systemer som kan skalleres når butikken vokser og andre behov melder seg. Vi i JPG har lang erfaring og vet hva som skal til.

SKREDDERSYDD BUTIKK

JPG har utviklet et superraskt butikk system som er best egnet for virksomheter med behov for spesiallagde løsninger tilpasset deres  virksomhet. Det kan være spesielle fraktalternativer, egne bestillingsrutiner, butikk som skal være nært integrert til andre eksisterende systemer eller som datakilde til applikasjoner for iPhone og Android. Systemet kan tilpasses til alle former for butikk uavhengig om det er B2B eller B2C. Butikksystemet lager optimalisert koding og scorer ekstremt bra på analytics målinger. 

BUTIKK

Det finsmange hygllevarer av butikkløsninger på markedet. Noen av de beste løsninger  løsninger er Woocommerce, Shopify, Big Commerce, Magento, Prestashop, OpenCart og Ecwid. Alle hyllevarer har sine fordeler og bakdeler, men PG har lang erfaring med flere av løsningene og kan bistå i valget med riktig løsning som skal dekke din virksomhet og ditt behov. 

BETALINGSSYSTEMER

En god betalingsløsning for nettbutikken kan være forskjellen mellom å lykkes eller å ikke lykkes på nett. Er det lett for kunden å betale i nettbutikken, er det også større sannsynlighet for å selge mer. JPG kan har erfaring med alle typer betalinger og kan bistå med å velge den rette løsningen. For noen B2B løsninger så skal det kanskje sendes ut en ordre fra webbutikken og en faktura i ettertid. Vi kan implementere slike løsninger, samt en integrasjon for og overføre ordre fra nettbutikken til regnskapssystemet. 

KUNDEBEHANDLING

Kundebehandling er kanskje noe av det viktigste  prosessen for din virksomhet. Det handler om å ivareta kundenes behov, skape positive opplevelser og bygge lojalitet for å sikre vekst og mersalg. Det involverer god kommunikasjon, effektiv problemløsning og en individuell tilnærming til hver kunde, noe som krever empati og en løsningsorientert holdning fra alle involverte. God kundebehandling gir gode kundeopplevelser som igjen styrker virksomhetens image og omdømme. JPG har de verktøyene som skal til for å bygge et velfungerende lojalitetsprogram

VARELAGER

Effektiv lagerstyring er kjernen i butikk med varesalg. Uten et klart overblikk over lagerbeholdningen, kaster du bort tid og ressurser på å finne riktig vare til riktig ordre eller brenner inne med varer som ikke bli solgt i tide. Lagerstyring omfatter funksjoner som ordrestyring, varemottak, opptellinger og registrerer av varebevegelse. I våre butikkløsninger så inkluderer vi lagerstyring. Eller vi kan integrere butikkløsningen med deres regnskapssystem eller eksterne lagerstyringssystem. 

INTEGRASJONER

Ved bruk av integrasjoner så kan vi sørge for kommunikasjon og overføring av data mellom systemer  Tiden det tar å bygge applikasjoner reduseres betydelig og vi kan raskere skalere og implementere nye tjenester ved gjenbruk av data og funksjonalitet i både interne og tredjepartstjenester. Eksempler på tjenster vi kan integrere er betalingstjenester, ordre- og fakturering, varelager og logistikk eler andre sanntidsdata.

LOGISTIKK

Logistikk handler om lagerhold, plukking, pakking, frakt og retur, som kan håndteres internt eller ved hjelp av en tredjepartslogistikkpartner. Det kan lønne seg å automatisere prosesser, tilby effektive leveringsalternativer som hjemlevering og pakkeutleveringssteder, og ha en god returhåndtering for å skape en positiv kundeopplevelse. I butikksystemene ligger det enklere modeller for logistikk, men de kan også skaleres til å møte et mer omfattende behov. Logistikk systemene kan utvides med mer omfattende modeller, vi kan integrere det med eksterne systemer eller vi kan utvikle spesiallagde løsninger ved helt spesifikke og særegne behov. 

MAILRELAY

Når du skal sende store mengder mail om det er registrering av kunder på web, endring av passord, utsendelse av nyhetsbrev, ordre, invitasjoner, påminnelser, osv, så kan du ikke bruke virksomhetens epostsystem. JPG har utviklet et eget mailsystem (Sendemail) som takler utsendelse av 100.000-vis av mail per dag. Sendemail er spesialtilpasset for å nå ut med store mengder mail og optimalisert og validert med SPF, DKIM, og DMARC. Systemet scorer høyt på effektivitet og har en leveringsrate på 98%. Vi overvåker og optimaliserer kontinuerlig spamscoren, blocklist og sørger for å ha et upåklagelig utsendelse rykte.  

MOBILTILPASSET BUTIKK

Mobiltilpassede nettbutikker kan lages på to måter. De feste CMS hyllevarer bruker såkalt responsiv design. Det vil si at designen på nettsiden prøver å tilpasse seg den skjermen som brukes for å lese nettbutikken. Litt avhengig av hva du formidler så fungerer responsiv design greit i de fleste tilfeller. Det optimale er å levere  egne mobilsider separat. Du kan bruke felles database men frontenden må  leveres adskilt. Det er litt mer arbeid med en slik løsning, men gir en helt annen brukeropplevelse for kunden. Med tanke på at det fleste nettbutikker har 60-70% mobillesere, så er det viktig å ta den ekstra kostnaden. Alle JPGs løsninger leveres enten med responsiv design eller med egne mobilsider.  

SØKERMOTOROPTIMALISERT​

Å bygge et fungerende konsept for en merkevare eller en tjeneste krever interaksjon mellom ulike plattformer. Hele poenget er å tilpasse en ide som skiller deg fra konkurrentene. Å lykkes med en god markedsføringsstrategi blir mer og mer kompleks. Du skal lykkes med å kommunisere både på tradisjonelle og digitale medier og du skal ha verktøy for å kunne gjennomføre prosessen. Vi har god erfaring med både digitale og tradisjonelle medier, vi har de nødvendige verktøyene og vi kan bistå deg gjennom hele prosessen.

KAMPANJER

Et viktig poeng er hvordan du skal  få kunden til å både besøke siden din men men også ta steget til handling eller kjøp. I tillegg til nettløsninger så kan vi levere løsninger som SEO-strategier, sosiale medier,  nyhetsbrev, SMS, digital signage eller applikasjoner. Kampanjeverktøyene skal sørge for en  at du får kunden inn på nettsiden slik at du kan skape mersalg. For at skal lykkes bedre med kampanajeverktøyene kan du lage tidsbegrensede landingssider for de ulike kampanjene som du etablerer gjennom året. Trenger du et CRM system for å holde rede på oppfølging av kundene, så leverer vi det. Bare spør – vi har løsninger for det meste. 

FRA INNHOLD TIL HANDLING

Besøkende skal forstå hva bedriften tilbyr innen få sekunder. Unngå vage formuleringer og forklar konkret hvordan du løser kundenes problemer. Tydelig handlingsoppfordring. Gjør det krystallklart hva kunder skal gjøre neste. Skal de ringe, fylle ut et skjema, eller bestille? Bruk klare knapper og instruksjoner. Vi setter opp nødvendig skjema eller knappene som skal til for å få kundene til å handle

HVA KAN JPG GJØRE?

Å bygge en butikk involverer flere samarbeidspartnere. Du skal ha bilder, tekst og en fornuftig beskrivelse av det du selger eller formidler. En butikk er en dynamisk prosess hvor du begynner med det grunnleggende og bygger på etterhvert som du ser muligheter. Men i alle så er vi deg med hele veien og kan bistå deg løpende med det du skulle trenge til enhver tid.Vi vil uansett sørge for at domenet peker til riktig sted,  at webhotellet har 100% oppetid og at sikkerheten er på plass med SSL sertifikat og kryptert kommunikasjon.  Og ønsker du at vi skal bistå med bilder, tekst, strategi, skalere webben til høyere vekst eller implementere nye løsninger, så tar vi det løpende etter hvert som behovene melder seg.