Web, shop, apps
VISUELL IDENTITET
Selskapets identitet sier noe om utseende til selsakpet. Den visuell identitet viser eksterne hvordan selskapet ønsker å presentere seg ovenfor andre.
IDENTITET
Visuell identitet er noe alle har i større eller mindre grad. den visulle identitet sier noe om hvordan du fremstår mot eksterne aktører som du har interaksjon med. Uavhengig hvor mye ressurser du har lagt i den visuelle identiteten så har du tatt noen valg om form og farge. Ved utarbeidelse av nye digitale løsninger så er vi avhengig av noen faste punkter for utseende. Som i all kommunikasjon så kan man begynne med det grunnleggende og utvide etter hvert. Har dere ikke noe fra før så setter vi opp en i samarbeid med dere.


HVA INNEHOLDER EN VISUELL IDENTITET?
En visuell identitet avhenger selvfølgeig i hvilke segmenter virksomheten opererer i. Men følgende grunnleggende elementer bør du ha tenkt på:
- Logo for virksomheten
- Fargepalett
- Fonter (hvilke skrifttyper du skal bruke i ulike kanaler)
- Fotostil
- Payoff – hvordan du ønsker å fremstå
Identitet bør definerers i profilhåndbok hvor det også settes opp ekempler på bruk av elementene i analoge og digitale medier som f eksempel visittkort, brosjyrer, nettsider, sosial medier, Powerpoint/keynote, trykksaker, bekledning og eventuelt bildekor.
HVORFOR VISUELL IDeNtITET
Visuell identitet er minst like viktig for en liten bedrift som et stort konsern. Når du er mindre, har du større utfordring i det å nå ut. Da må du være synlig. Og målgruppa må kunne forstå produktet ditt. Hvis du er en stor aktør, kan du regne med at mange kjenner deg fra før. Men er du liten, eller en ny bedrift, er det helt avgjørende for å nå ut at du har en identitet.
