LØSNINGER FOR SAMARBEID
Nyhetsbrev
Uansett om du har behov for kun email eller du trenger mer profesjonelle verktøy for å kommunisere med kunder og samarbeidspartnere, – så kan vi levere det.

NYHETSBREV ER EFFEKTIVT
Forskere og markedsførere ser faktisk at epostmarkedsføring vokser, og spår at denne trenden kommer til å bli enda tydeligere i 2026. Et interessant nyhetsbrev er mer personlig og vekker mer interesse enn allverdens annonser. Her er det er enorme muligheter til å bygge merkevarer, fortelle historier og skape spontankjøp. Siden sosiale medier foregår i sanntid og oppmuntrer til toveiskommunikasjon mellom selskaper og kunder, så trodde mange at dette skulle bety slutten for epostmarkedsføringen . Men epostmarkedsføringen ser ut til å stå sterkere enn noen gang. Og tallene viser faktisk at epostmarkedsføring gir konsekvent høyere avkastning (ROI) enn sosial medier.
- Epost er nesten 40 ganger mer effektivt enn Facebook og Twitter kombinert når det gjelder å hjelpe et selskap med å skaffe nye kunder. McKinsey
- For hver kr 1,- som brukes, får du kr 44,25 i ROI når du investerer i epostmarkedsføring. Direct Marketing Association
PAT
PAT er både enkelt, effektivt og kostnadsbesparende. Vi liker å tro det er derfor noen av landets største bedrifter og kulturinstitusjoner lar oss levere løsninger for sine elektroniske utsendelser. Med PAT får du maler som er skreddersydd til ditt bruk. Våre maler kan følge hjemmesiden din, eller du kan få den akkurat slik du ønsker. Når malen er på plass er det svært enkelt å bygge utsendelser fra gang til gang. Vi utarbeider et påmeldingsskjema på ditt nettsted (og andre steder), slik at de besøkende kan melde seg på ditt nyhetsbrev. De vil da bli registrert direkte inn på din konto i PAT. Systemet sørger for at ditt nyhetsbrev når flest mulig ved å sende ut på riktig måte. Ugyldige mottakere og av-meldinger blir håndtert fortløpende. I PAT har vi investert mye i å gjøre verktøyet kjent og troverdig ovenfor internettleverandørene.


LISTMONK
Listmonk er et brukervennlig og supereffektivt nyhetsbrevsystem hvor du kan sette opp administrasjon av abonnenter / epostlister, skjemautforming og laging av epostmaler, kampanjer, API integrasjoner, mm. Systemet kan brukes fra enkle daglige utsendelser til større kampanjer med ustsendelse av 20.000-30.000 per gang. Systemet er meget enkelt i bruk og passer for alle slev uten tekniske ferdigheter.
MAILRELAY
Når du skal sende store mengder mail om det er registrering av kunder på web, endring av passord, utsendelse av nyhetsbrev, ordre, invitasjoner, påminnelser, osv, så kan du ikke bruke virksomhetens epostsystem. JPG har utviklet et eget mailsystem (Sendemail) som takler utsendelse av 100.000-vis av mail per dag. Sendemail er spesialtilpasset for å nå ut med store mengder mail og optimalisert og validert med SPF, DKIM, og DMARC. Systemet scorer høyt på effektivitet og har en leveringsrate på 98%. Vi overvåker og optimaliserer kontinuerlig spamscoren, blocklist og sørger for å ha et upåklagelig utsendelse rykte.

HVORFOR NYHETSBREV?
Stor rekkevidde
Markedsføringsbudskap i epost har bedre mulighet til å ut til de ønskede mottakerne enn i andre kanaler. 90 % av sendt eposter når frem til den ønskede mottakerens innboks. Til sammenligning på Facebook ser kun 3 % av de ønskede mottakerne det du har postet i din feed.
Det treffer direkte
Når du har fått en epost inn i kundens innboks, er den trygt plassert og venter bare på å bli lagt merke til. Eieren av innboksen må gjøre noe med den – enten åpne den eller slette den. Du kan med andre ord være ganske sikker på at mottakeren kommer til å lese emnefeltet.
Det er enkelt å være relevant
Med epostmarkedsføring har du full kontroll på målgruppen. Det betyr at du har bedre mulighet til å tilby innhold som er relevant for mottakeren.
Vi foretrekker epost i forretnings-kommunikasjon
En del av grunnen til at epostmarkedsføring er så effektivt kan være at dette er en naturlig kanal for å håndtere forretninger. I løpet av årene har vi blitt vant til å få supportspørsmål, ordrebekreftelser og andre oppdateringer fra selskaper i innboksen. Disse epostene er nødvendige og har ofte positiv verdi for oss. Når vi først er blitt vant til å få epost fra et selskap blir skrittet til et markedsføringsbudskap mindre, og vi er mer mottakelige.
Du eier kommunikasjonen
Samtidig som rekkevidden til sosiale medier minsker, begynner mange selskaper å se ulempene ved å basere markedsføringstiltak på «lånt kanaler». Siden de sosiale mediene eier sine plattformer, har de all makt til å gjøre endringer som forstyrrer rekkevidden til budskapet ditt. E-postmarkedsføring er mye tryggere. Du eier epostlistene og ingen kan ta kanalen fra deg. Du må imidlertid fortsatt gjøre deg fortjent av et godt rykte blant internettleverandører for å nå frem til innboksene. Og brukerne må gi deg tillatelse til å sende dem epost.
Epost er lett å måle
For hver utsendelse kan du registrere leveringsrate, åpningsrate og antall klikk pr lenke. En ekstra fordel når du registrerer effekt av epost er at du lærer deg hvilke emner kundene dine liker og misliker. Denne kunnskapen kan du bruke til å tilpasse vinkelen i nye artikler og dermed gjøre kampanjene enda mer målrettede.