Web, shop, apps
LOJALITETSPROGRAM
Analyseverktøy gjør det enkelt for nettbutikkeiere å forstå kundenes atferd. Verktøy som Google Analytics gir innsikt i besøksstatistikk, kjøpsmønstre og hvilke produkter som selger best. Dette gir mulighet for datadrevne beslutninger, som kan forbedre resultatene.
HVORDAN BYGGE ET LOJALITETSPROGRAM?
LOJALITETSPROGRAM
Å bygge et lojalitetsprogram handler om å skape et system som motiverer kunder til å handle igjen, – jo mer kjøp jo bedre vilkår eller fordeler får du i form av rabatter eller poeng. Målet kan ære kortsiktig – handle mer nå, eller langsiktig – tenk på oss neste gang du skal ha et nytt kjøkken, bil, mm.. samtidig som det styrker relasjonen mellom merkevaren og kundene.

DEFINER MÅL OG STRATEGI
Avklare hva som er hensikten med lojalitetsprogrammet. Skal du f eks øke gjentakende kjøp, øke ordreverdi eller samle kundedata Skal programmet bygge emosjonell lojalitet (tilhørighet, merkevare) eller transaksjonell lojalitet (rabatter, poeng)? Hvem er målgruppen, og hva motiverer dem? Vi må i fellesskap utarbeide en klar strategi før vi setter i gang med lojalitetprogrammet.
HVA SLAGS TYPE LOJALITETSPROGRAM?
Vi kan bygge programmet på ulike typer kriterier som f eks poengbasert (kunder tjener poeng for kjøp, som kan brukes på belønninger), trinnbasert (ulike medlemsnivåer med økende fordeler), belønning for handling (kundene får fordeler for anmeldelser, deling, registrering), abonnementsbasert (betalt medlemskap med eksklusive fordeler) eller partnerskap (samarbeid mellom flere merkevare).


STRUKTUR OG TEKNOLOGI
Vi bygger et lojalitetssystem som kan integreres med nettside, app og kasse. Vi sørger for registrering av kundedataene, og bruker lojalitetssystemet for å tilpasse det individiuelt. Vi har verktøyene slik at du kan kommunisere både på SMS, email eller app for å holde kundene engasjert. Vi sørger for at det er enkelt å melde seg inn, følge status og brukerfordeler. Vi starter enkelt, og bygger ut over tid.
EVALUER OG OPTIMALISER
Vi setter oppe plan med milepæler over delmål slik at vi løpende kan måle på de målekriterene vi har satt som viktige. Kriteriene kan være som følgende – hvor mange aktive medlemmer har du? Hvor stor er andel gjentakende kjøp? Hvordan påvirker programmet omsetning og kundetilfredshet? Hvilke belønninger gir best respons? Vi bruker målekriteriene til å teste, forbedre og fornye programmet kontinuerlig.


HVA KAN JPG GJØRE?
JPG kan bistå deg med verdifulle verktøy og hjelpe deg med et lojalitetsprogram som fungerer. Gjør vi det riktig så fører dette til mer fornøyde kunder som kommer tilbake år etter år. Det å skaffe en ny kunde koster 6 ganger mer enn å beholde en tidligere kunde.